Klasy szóste wybrały się na seans filmowy. Do kina poszło 86 uczniów i 7 dorosłych opiekunów . Bilet dla ucznia kosztował 18 złotych, dla dorosłego 24 złote . Ile zapłacono za bilety?

Proszę odpiszcie bo nie jestem pewna czy mam dobrze napisane :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T07:53:45+01:00
Dane:
86-liczba uczniów
7-liczba osób dorosłych
18-cena biletu dla ucznia
24-cena biletu dla osoby dorosłej

86*18zł=1548zł
7*24zł=168zł
1548zł+168zł=1716zł

odp.Za bilety zapłacono 1716zł

*-to znak mnożenia ;D
pozdrawiam
2009-11-20T07:54:44+01:00
86x18=1548 7x24=168

1548+168=1716

odp. Za bilety zapłacono 1716 złotych

x-mnożenie