Pan Żwirski zakłada sad. Kupił 120 drzewek jabłoni,płacąc za każde 10,50zł i trzy razy mniej drzewek śliw, z których każde kosztowało 8,90 zł.Ponieważ zrobił zakupy,dostał od sprzedawcy 15% rabatu.Ile zapłacił za swoje zakupy?
Błagam jak najszybciej.

3

Odpowiedzi

2009-11-20T08:20:49+01:00
(120*10.50 + 40*8.90) * (1.0-0.15)= (1260 + 356) * 0.85= 1616*0.85=
1373,60 [zł]

Odp.: Pan Żwirski za zakupy zapłacił 1373,60 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T08:25:04+01:00
Pan Żwirski zakłada sad. Kupił 120 drzewek jabłoni,płacąc za każde 10,50zł i trzy razy mniej drzewek śliw, z których każde kosztowało 8,90 zł.Ponieważ zrobił zakupy,dostał od sprzedawcy 15% rabatu.Ile zapłacił za swoje zakupy?
120*10,5= 1260zł - tyle zapłaciłby za jabłonie
120:3=40 - tyle śliw kupił
40*8,9= 356zł - tyle zapłaciłby za śliwy
1260zł + 356zł = 1616zł - tyle zapłaciłby bez rabatu
zapłacił 85% kwoty, bo 100%-15%=85%
85%*1616zł= 1373,6zł
odp.: zapłacił 1373,6zł.
2009-11-20T09:09:39+01:00
120*10.5=1260- za jabłonie
1/3ze120=40-tyle śliw
40*8,9=356

1260+356=1616

100%-1616
18%-x
100x-29088
x=290,88

1616-290,88=1325,12