Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T10:19:43+01:00
Miedzy liczby 4 i 16 wstaw trzy liczby takie aby wyraz z danymi liczbami tworzyl pieciowyrazowy ciąg arytmetyczny

4 x y z 16 roznica miedzy tymi liczbam wyosi 12, a wiec aby podzielic na 3 wyarzy tokazdy kolejny wyraz musi miec liczbe o 3 wieksza, wiec, bedzie:
4 7 10 13 16
x y z
2009-11-20T10:46:13+01:00
Miedzy liczby 4 i 16 wstaw trzy liczby takie aby wyraz z danymi liczbami tworzyl pieciowyrazowy ciąg arytmetyczny

szukane liczby to 7 ,10,13
wiec ciag wygladac bedzie 4,7,10,13,16 ciag arytmetyczny to taki w ktorym przyrost miedzy kolejnymi wyrazami jest taki sam, w tym przypadku widzisz ze za kazdym razem rosnie o 3
a jakbys chcial wiedziec jak te liczby znalazlem, to tak masz znalezc 3 liczby wiec roznice miedzy ostatnim a pierwszym (16-4) dzielisz na 4 dlaczego? nie wiem jak to powiedziec ale uwierz mi tak jest ze masz znalezc 3 srodkowe to dzielisz na 3+1

pozdro:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T11:04:18+01:00