Napisz baaaaaaardzo dużo podpunktów, dotyczących znaczenia użytkowego roślin. tylko nie wikipedia. mam już : przemusł cukrowy, oczyszczanie powietrza, wykorzystanie jako pasza, przemysł drzewny, producent tlenu, kosmetyka, schronienie dla zwierząt, leki. co jeszcze ??????????????????

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T11:15:38+01:00
- przemysł włókienniczy
- produkty spożywcze
- podstawowe ogniwo łańcuchów pokarmowych
- przeciwdziałanie erozji gleb (obsadzanie wydm oraz śródpolne skupiska drzew)
- materiał budulcowy
- znaczenie estetyczne (parki)
- wykorzystanie w farmakologii
- wykorzystanie w genetyce - materiał transgeniczny
- przemysł papierniczy
- wiązanie dwutlenku węgla i produkcja energii w procesie fotosyntezy

2009-11-20T16:23:15+01:00
To może jeszcze :

produkcja papieru
produkcja bawełny
przemysl sporzywczy (nie tylko zwierzęta jedzą rośliny ;P)
produkcja używek (np. kawy, herbaty)
przemysł chemiczny


hmm.. resztę chyba ty wymieniłeś ;)