Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T11:11:35+01:00
Przyjmuje się że 1cm³ Złota ma masę 19,6g natomiast 1cm³ Wody ma masę 1g. [źródło - encyklopedia]
dlatego też skoro na jednej szalce jest 1cm³ ...
Dane:
δ Au = 19,6g/cm³
δ H₂O = 1g/cm³
Szukane:
ilość kostek lodu o masie 1cm³ kostki złota - ?
Rozwiązanie:
Mz/Ml
masa 1cm³ złota / masa 1cm³ lodu
19,6g:1g = 19,6 kostek lodu o objętości 1cm³ i o masie 1g każda :]
Odp. Na drugą szalkę trzeba położyć ok 19,6 kostek lodu o objętości 1cm³
48 3 48
złoto- 19,3 cm
lód ma gęstość 0,92 g/cm3
2009-11-20T11:19:26+01:00
1cm³ złota ma masę 19,6g
1cm³ wody ma masę 1g

Dane:
δ Au = 19,6g/cm³
δ H₂O = 1g/cm³
Szukane:
x (ilość kostek lodu o o objętości 1cm³, ktore nalezy położyć na drugiej szalce, aby zrównoważyć wagę)


masa 1cm³ złota / masa 1cm³ lodu
19,6g:1g = 19,6 (gramy się skróciły)

Aby zrównoważyć wagę, na drugiej szalce nalezy położyć ok 19,6 kostek lodu o objętości 1cm³
29 3 29