A) jak obliczamy ciśnienie??
b) jaki wpływ na ciśnienie ma wielkość powierzchni na którą jest wywierany jednakowy nacisk???
c) w jakich jednostkach wyrażamy ciśnienie??
d) jak nazywa się przyżąd słurzący do pomiaru ciśnienia atmosferycznego??

2

Odpowiedzi

2009-11-20T11:28:20+01:00
A) p=f/s
dzielimy siłę przez powierzchnię
b) im większa, tym mniejsze ciśnienie i odwrotnie
c) paskalach
d) barometr
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T11:37:24+01:00
A-ciśnienie obliczamy dzieląc siłę nacisku poprzez powierzchnię
P=F:S
B-Ciśnienie zależy od powierzchni,im mniejsza powierzchnia tym większe ciśnienie
C-ciśnienie wyrażamy w hpa.-1hpa=100PASKALI
D-barometr
41 4 41