Brazylia jest........... państwem w Ameryce Południowej. Na swiecie ustępuje pod względem powierzchni tylko czterem krajom:............ , ............ , .............. , .............. . Spośród krajów Ameryki Południowej nie graniczy jedynie z dwma krajami:.............. ,
............. W ukształtowaniu Brazyli dominują ......... 60% powierzchni zajmuje ................. Na północ od niej rozciąga się rozległa ............... Północną granicą kraju wyznaczają wzniesienia wyżyny............. Wybrzeża Brazyli opływa ................. Prąd Brazylijsli, przynosząc znad Oceanu Atlantyckiego ............... i ...........powietrze. ....... jest rzeka o największym dorzeczu na świecie i drugą co do długosci. Rzeka o długosci ponad 1600km,w całosci płynaca przez wyżynę Wyżynę Brazylijską to.............
Drzewo mahoniowe i kauczukowiec to cenne drzewa rosnące w ............... , zajmującym prawie cała nizinę Amazonki. Mieszkańcy Brazyli stanowia mieszankeras i grób etnicznych. Nieco ponad połowe ludnosci stanowią........
, około 25% ................. a pozostała częśc mieszkańców to MEtysi,Murzyni,Japończycy i inni. Zdecydowana większość mieszka w............... Najwiekszym miastem jest.............

2

Odpowiedzi

2009-11-20T11:50:01+01:00
Brazylia jest największym państwem w Ameryce Południowej. Na swiecie ustępuje pod względem powierzchni tylko czterem krajom: Chinom, Rosji, USA i Kanadzie. Spośród krajów Ameryki Południowej nie graniczy jedynie z dwoma krajami:.Chile i Ecuadorem. W ukształtowaniu powierzchni Brazylii dominują wyżyny . 60% powierzchni zajmuje Wyżyna Brazyliska. Na północ od niej rozciąga się rozległa Nizina Amazonki. Północną granicą kraju wyznaczają wzniesienia wyżyny gujańskiej. Wybrzeża Brazylii opływa ciepły Prąd Brazylijski, przynosząc znad Oceanu Atlantyckiego gorące i suche powietrze. Amazonka jest rzeką o największym dorzeczu na świecie i drugą co do długosci. Rzeka o długosci ponad 1600km,w całosci płynąca przez Wyżynę Brazylijską to Urugwaj. Drzewo mahoniowe i kauczukowiec to cenne drzewa rosnące w lesie równikowym, zajmującym prawie całą Nizinę Amazonki. Mieszkańcy Brazyli stanowia mieszanke ras i grób etnicznych. Nieco ponad połowe ludnosci stanowią ludzie biali , około 25 % Murzyni a pozostała część mieszkańców to Metysi , Murzyni , Japończycy i inni . Zdecydowana większość mieszka w miastach. Największym miastem jest São Paulo.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T15:54:49+01:00
Brazylia jest największym krajem państwem w Ameryce Południowej. Na świecie ustępuje pod względem powierzchni tylko czterem krajom : USA, Rosji, Chinom i Australii. Spośród krajów Ameryki Południowej nie graniczy jedynie z dwoma krajami: Chile, Ekwador ,
W ukształtowaniu Brazylii dominują wyżyny 60% powierzchni zajmuje Wyżyna Brazylijska Na północ od niej rozciąga się rozległa Nizina Amazonki. Północną granicą kraju wyznaczają wzniesienia wyżyny Gujańskiej. Wybrzeża Brazylii opływa Ocean Atlantycki. Prąd Brazylijski, przynosząc znad Oceanu Atlantyckiego wilgotne i ciepłe powietrze. Amazonka jest rzeką o największym dorzeczu na świecie i drugą co do długości. Rzeka o długości ponad 1600km,w całości płynącą przez Wyżynę Brazylijską to Parana
Drzewo mahoniowe i kauczukowiec to cenne drzewa rosnące w lasach równikowych zajmującym prawie cała nizinę Amazonki. Mieszkańcy Brazylii stanowią mieszankę ras i grób etnicznych. Nieco ponad połowę ludności stanowią biali
, około 25% Mulaci a pozostała częśc mieszkańców to Metysi, Murzyni, Japończycy i inni. Zdecydowana większość mieszka w miastach .Największym miastem jest Sao Paulo.
6 4 6