Zad.1Prawda czy fałsz?
A.Szerokość geograficzna może być płn. lub płd.
B.Od południka zerowego na N rozciąga się półkula północna.
C.Od południka zerowego na E rozciąga się półkula wschodnia.
D.Od południka zerowego na W rozciąga się półkula zachodnia.
Zad.2 Podaj w pkt. kilka przykładów wpływu ruchów Ziemi na życie człowieka i innych organizmów.
Zad.3.
Strefy oświetlania Ziemi leżące wokół biegunów to strefy...
Zad.4
Co to jest archipelag?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T12:18:32+01:00
A.Szerokość geograficzna może
być płn. lub płd Prawda
B.Od południka zerowego na N rozciąga się półkula północna.Fałsz
C.Od południka zerowego na E rozciąga się półkula wschodnia.Prawda
D.Od południka zerowego na W rozciąga się półkula zachodnia. Prawda

Zad.4
grupa wysp położonych blisko siebie, najczęściej o wspólnej genezie i podobnej budowie geologicznej. Ze względu na ułożenie wysp można wyróżnić roje wysp - archipelagi składające się z bezładnie rozmieszczonych niedużych wysp oraz łańcuchy wysp, w których wyspy rozmieszczone są rzędem obok siebie.

Zad.3
Strefa podbiegunowa lub strefa polarna - jedna z trzech stref oświetlenia Ziemi, obejmujące obszary na obu półkulach położone za kołem podbiegunowym. W strefach polarnych występuje zjawisko dni i nocy polarnych.
6 2 6
2009-11-20T12:50:12+01:00
Zad.1Prawda czy fałsz?
A.Szerokość geograficzna może być płn. lub płd. -prawda
B.Od południka zerowego na N rozciąga się półkula północna. - prawda
C.Od południka zerowego na E rozciąga się półkula wschodnia. - prawda
D.Od południka zerowego na W rozciąga się półkula zachodnia. - prawda
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T14:27:52+01:00
A.prawda
B.fałsz
C.prawda
D.prawda
Zad.2 Podaj w pkt. kilka przykładów wpływu ruchów Ziemi na życie człowieka i innych organizmów.
1.Słońce - światło.
2.Dzień i noc.
3.Pory roku.
Zad.3.
strefy podbiegunowe
Zad.4
jest to grupa wysp położonych blisko siebie
7 3 7