16. Oblicz wysokość górowania Słońca w Sandomierzu (51º) w dniach:

a) 21 III -................................................................................
b) 22 VI - ..............................................................................
c) 22 XII - ..............................................................................

3

Odpowiedzi

2009-11-20T12:40:20+01:00
21 III

90- 51= 39(stopni)

22.VI

90-51+23.3=62.3(stopni)

22. XII

90-51-23.3=15.3(stopni)
1 1 1
2009-11-20T14:54:55+01:00
A) h=90°-d
h=90°-51°=39°
b)h=90°-d+23°27'
h=90°-51°+23°27'=39°+23°27'=62°27'
c) h=90°-d-23°27'
h=90°-51°-23°27'=39°-23°27'=15°33'
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T15:56:13+01:00
21 III: 90º - 51º = 39º
22 VI: 90º - 51º + 23º27'= 62º27'
22 XII: 90º - 51º - 23º27'= 15º 33'