Odpowiedzi

2009-11-20T13:12:28+01:00
Obliczam najpierw ile benzyny spala na 30 km

100 km to 6 l
30 km to x
z proporcji mam
x=30×6/100=180/100=1,8 l

w ciagu 22 dni zuzywa 22 ×1,8 l=39,6 l
czyli koszt to 39,6×1,84 zł=72,86 zł

nie wiem czy te 30 km to w obie strony czy w jedna, obliczenia sa uwzgledniajac ze w obie strony 30 km, jesli tylko w jedna, to trzeba by wynik pomnozyc przez2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T13:15:14+01:00
30km ×2=60km -bo jeszcze musi wrócić z tej pracy ,,,60km×22dni robocze=1320km przejedzie w sumie ,,,6litrów zużyje na 100km ,czyli na 1320km zużyje x litrów→x=6×1320:100=79,2litry zużyje ,,,79,2litry ×1,84zł=145,73zł odp.koszt dojazdu do pracy wynosi około 145,73zł-pozdrawiam
1 5 1