Obrotyny Grześ w przeddzień Dnia Kobiet kupił za 110 zł żonkile i tulipany od ogrodnika, płacąc 80 gr za żonkila i 1zł za tulipana. Następnego dnia Gerześ sprzedał wszystkie kwiaty za 168 zł( Cena tulipana : 1,60 zł Cena żonkila : 1,20)
Ile kwiatów kupił Grześ od ogrodnia?
(Liczby i wyrażenia Algebraiczne)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T14:00:27+01:00
X- żonkile
y- tulipany


układ równań:

0,8x+y=110
1,2x+1,6y=168

y=110-0,8x
1,2x+1,6*(110-0,8x)=168
1,2x+176-1,28x=168
-0,08x=-8 /:(-0,08)
x=100 tyle było żonkili

y=110-0,8*100
y=110-80=30 tyle było tulipanów
2009-11-20T14:04:34+01:00
Z-żonkile
t-tulipany

z*0,8+t*1=110
z*1,2+t*1,6=168

0,8z+t=110 mnożę * (-1,5)
1,2z+1,6t=168

-1,2z-1,5t=-165
1,2z+1,6t=168 dodaję stronami

0,1t=3 mnożę *10
t=30

1,2z+1,6*30=168
1,2z+48=168
1,2z=120
z=100

Chłopiec kupił 30 tulipanów i 100 żonkili