BŁAGAM POMOCY!!! Proszę o rozpisanie jak dziecku bo kompletnie tego nie łapie
1. U grochu żółta barwa dominuje nad zieloną. Jakiej barwy nasiona będzie miało potomstwo powstałe ze skrzyżowania:
a) homozygoty żółtej z zieloną
b)heterozygoty żółtej z zieloną
c) heterozygoty żółtej z heterozygotą żółtą
2. Barwa oczy u ludzi zależy od jednej pary genów. B-to allel na barwę ciemną oka, a b- to allel na oczy jasne. Określ jakiej barwy oczy będzie miało potomstwo gdy:
a) mama ciemnooka homozygota tata jasnooki
b)mama ciemnooka heterozygota tata jasnooki
c) mama ciemnooka heterozygota tata ciemnooki heterozygotyczny
3. Allel na praworęczność dominuje nad allelem na leworęczność. Ustal, która z tych cech wystąpi u dzieci wiedząc, że:
a) mama homozygota praworęczna tata leworęczny
b)mama heterozygota praworęczna tata leworęczny
c) mama heterozygota praworęczna tata heterozygotyczny praworęczny
4.Mama ma grupę krwi A, a ojciec AB. Ustal jakie grupy krwi wystąpią u ich dzieci
5. Ojciec ma grupę krwi 0 a mama B. Ustal jakie grupy krwi wystąpią u ich dzieci
6.Ciemnooki praworęczny mężczyzna poślubił jasnooką leworęczną kobietę. Ustal fenotyp F1. Rozwiąż wszystkie warianty tego zadania
7.Zdrowa kobieta poślubiła mężczyznę chorego na daltonizm. Ustal fenotyp F1
Zdrowa kobieta poślubiła mężczyznę chorego na hemofobię. Ustal fenotyp F1

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T14:37:13+01:00
1) a- barwa zolta
A - barwa zielona
a) P: aa x AA
Aa= 100%
barwa zielona

b) P: Aa x Aa
Aa= 50%
AA= 25%
aa=25%
75%= barwa zielona

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T15:14:53+01:00
1.
A. AA x aa
Aa=100%
B. Aa x aa
Aa=50%
aa=50%
C. Aa x Aa
AA=25%
aa=25%
Aa=50%
2.
A. BB x bb
Bb=100%
B. Bb x bb
Bb=50%
bb=50%
C. Bb x Bb
BB=25%
Bb=50%
bb=25%
3.
A. AA x aa
Aa=100%
B. Aa x aa
Aa=50%
aa=50%
C. Aa x Aa
AA=25%
aa=25%
Aa=50%
4.Ia Ia x Ia Ib
50%=Ia Ia
50%=Ia Ib
.............................................................................
Ia i x Ia Ib
25%=Ia Ia
25%=Ia i
25%=Ib i
25%=Ib Ia
..............................................................................
5.ii x Ib Ib
Ib i=100%
..............................................................................
ii x Ib i
Ib i=50%
ii=50%
1 4 1