Ruda miedzi wydobywana w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym zawiera domieszke srebra na tyle znaczącą, aby opłacalne było również wydobywanie z niej i tego metalu. Ile ton rudy należy przerobić, aby otzrymać 1kg srebra, jeśli jego zawartość w rudzie jest równa 0,0057% ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T14:33:47+01:00
100%--x
0,0057%--1kg
x=100x1:0,0057=100:0,0057=...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T14:36:56+01:00
0,0057%=0,000057, 1kg=0,000057 z ilości miedzi do obliczenia
a więc: 1:0,000057=17543, więc z 17543kg miedzi wyjdzie 1 kg srebra przy tym jeśli srebro to 0,0057% z ilości miedzi
2009-11-20T17:59:51+01:00
1/0,0057=175,43859649122807017543859649123
Odp.:Aby dostać 1 kg czystej rudy srebra trzeba przerobić 175,43859649122807017543859649123