Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T14:46:58+01:00
Heptan : C7 H16
całkowite.
C7H16 + 11O2--> 7CO2+8H2O
niecalkowite:
C7H16 +4O2 --> 7C +8H20

Oktan: C8H18
całkowite.
C8H18 + 12,5 O2--> 8CO2+9H2O
niecalkowite:
C8H18 +4,5 O2 --> 8C +9H20

Dekan : C10H22

całkowite.
C10H22 + 15,5 O2--> 10CO2+11H2O
niecalkowite:
C10H22 +5,5 O2 --> 10C +11H20
61 2 61
2009-11-20T15:57:46+01:00
Spalanie heptanu:
całkowite:
C₇H₁₆ + 11O₂ -> 7CO₂ + 8H₂O
półspalanie:
2C₇H₁₆ + 15O₂ -> 14CO + 16H₂O
zwęglanie:
C₇H₁₆ + 4O₂ -> 7C + 8H₂O

spalanie oktanu:
całkowicie:
2C₈H₁₈ + 25O₂ -> 16CO₂ + 18H₂O
półspalanie:
2C₈H₁₈ + 17O₂ -> 16CO + 18H₂O
zwęglanie:
2C₈H₁₈ + 9O₂ -> 16C +18H₂O

spalanie dekanu:
całkowite:
2C₁₀H₂₂ + 31O₂-> 20CO₂+ 22H₂O
półspalanie:
2C₁₀H₂₂ + 21O₂ -> 20CO + 22H₂O
zwęglanie:
2C₁₀H₂₂ + 11O₂ -> 20C +22H₂O
49 3 49