Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T16:21:37+01:00
A)
Dzieło Michała Anioła[Michaelangelo Buonarroti] w Kaplicy Sykstyńskiej w Watykanie (dzieło przedstawia stworzenie świata, a przede wszystkim człowieka - Michał Anioł w centrum sceny podkreśla stworzenie Adama poprzez dotyk dwóch palców, pełnego energii palca Boga i jeszcze bezwładnego palca Adama.)

Dzieło Rembrandta van Rijn'a pt. "Syn marnotrawny”

Dzieło Leonardo da Vinci pt.''Ostatnia Wieczerza'' . Leonardo malował wiele obrazów i fresków o tematyce Biblijnej.

Dzieło Raffaello Santi pt. ''Ukrzyżowanie''

b)
Dzieło Polignota pt. "Zburzenie Troi" i "Nekya (Zejście Odyseusza do Hadesu)"

Dzieło Zeuksisa pt. "Rodzina centaurów"

innymi znanymi twórcami dzieł malarskich związanych z mitologią byli :
Agatarchos z Samos
Apollodoros z Aten
Zeuksis z Heraklei
Parrazjos z Efezu
Timantes z Kyntos
Pamfilos
Pauzaniasz
Apelles z Kolofonu
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T16:23:56+01:00
W BIBLII:
1.Miniatury- małe obrazki malowane przez mnichów w ręcznie przepisywanych średniowiecznych księgach religijnych,przedstawiające róznie sceny i postacie biblijne.
2."Sąd ostateczny", Hans Memling-malowidło w Katedrze Mariackiej w Gdańsku
3."Zwiastowanie,Ostatnia wieczerza,Madonna z Dzięciątkiem-Leonardo da Vinci- obrazy o treści religijnej znajdujące się w muzeach we Włoszech
4. Freski w Kaplicy Sykstyńskiej,Michelangelo Buonarrotti czyli Michał Anioł -wspaniały cykl obrazów namalowanych na sklepieniu jednej z kaplic Katedry św. Piotra w Watykanie
5.Madonny- Rafael Santi- piękne wizerunki Matki Boskiej z Dzięciatkiem
6.Bóg Ojciec- Stanisław Wyspiański - witraż w kościele ojców franciszkanów w Krakowie

W MITOLOGII:
Atena powstrzymuje gniew Achillesa-Stanisław Wyspiański
Zeus i Thetis-Stanisław Wyspiański
Apollo razi grotami pomoru--Stanisław Wyspiański
Perseusz uwalnia Andromede, -Giorgio Vasari
Narodziny Wenus-Alexandre Cabanel
2 5 2