W podanych wypowiedzeniach złożonych wskaz zdanie nadrzedne i zdanie podrzedne podmiotowe. Sporządz wykresy.

1.Ten sie śmieje, kto się śmieje ostatni.
2.Kto źle rozkazuje, niedługo panuje.
3.Bywa pod wozem, kto bywa na wozie.
4.Kto sie słucha ojca, matki, niech słucha psiej skóry.
5.Co się potem stanie, nic mnie to nie obchodzi.
6.Wiadomo, że przysłowia są mądrościąnarodów.
7.Dziwi nas, że nasi nie zdobyli pierwszego miejsca na olimpiadzie języka polskiego.
8.Okazuje się, że Ewa i Marek często używaja przysłów.
9.Zdaje się, że Jacek z Małgosią przeglądają Słownik frazeologiczny języka polskiego.
10.Nie wypada, żebyś tam nie poszedł.

Przosze pomóżcie to jest bardzo pilne!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-20T15:20:07+01:00
1.1 N, 2 P
2. 1P, 2 N
3. 1 P, 2 N
4. 1 P, 2 N
5. 1P, 2N
6 . 1N, 2P
7. 1N , 2 P
8. 1 N, 2 P
9. 1N, 2 P
10. 1 N, 2 P

Pierwsze zdanie to jest ta pierwsza część do przecinka ,a drugie zdanie to po przecinku.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T15:24:40+01:00
2009-11-20T15:29:49+01:00
1. to chyba nadrzędne
2. podrzędne
3. podrzędne
4. nadrzędne
5. podrzędne
6. nadrzędne
7. nadrzędne
8. podrzędne
9. nadzrędne
10.nie wiem nie wiem czy to jest napewno dobrze