Przyjmijmy,że średnia prędkości nurtu wisły wynosi 3,2km/h.Przypuśmy że łódeczka z kory rzucona do Wisły w Krakowie dopłyneła bez przeszkód do warszawy. Ile dni płyneła, jeśli długoś Wisły na tym odcinku wynosi około 400km?

Jak to kumuś ułatwi sprawe to pani gadała coś że można sobie pomóc za pomocą jakiegoś trójkąta:)

kto umie niech to obliczy w:

v=
s=
t=
v-prędkoś
s-droga
t-czas

2

Odpowiedzi

2009-11-20T15:18:14+01:00
Dane v=3,2km/h t=?
s=400km
Szukane
t=?
s=v/t |*v
t=s/v
t=400km/3,2km/h=125h
125h/24=<w przybliżeniu> 5,2
Odp. płynęła ok 5dni
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T15:24:32+01:00