Odpowiedzi

2009-11-20T15:23:36+01:00
2009-11-20T15:29:15+01:00
4/5*360(skróć)=288-kąt śr a kąt wpisany 144
1/12*360(skróć=30 kąt śr a kąt wpisany 15
5/9*360(skracamy)=300 a kąt wpisany 150
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T15:29:23+01:00
Α - kąt środkowy
β - kąt wpisany

Miara kąta środkowego jest taką samą częścią kąta pełnego, jak łuk całego okręgu.

a)
¹/₁₂ × 360⁰ = α
α = 30⁰
β = ½α = 15⁰

b)
α = ⁴/₅ × 360⁰ = 288⁰
β = 144⁰

c)
α = ⁵/₉ × 360⁰ = 200⁰
β = 100⁰