Spalanie całkowite heksanu, oktanu i dekanu(całkowite,półcałkowite, i niepełne:trzeba dobrac współczynniki ale przed o2 nie moze stac liczba nieparzysta albo np.6,5!!
musi byc tutaj parzysta ale przed CO2 musi byc jakas nieparzysta!
A)HEKSAN:
C6H14+O2-->CO2+H2O
C6H14+O2-->CO+ H2O
C6H14+O2-->C+H2O
B)OKTAN:
C8H18+O2-->CO2+H2O
C8H18+O2-->CO+H2O
C8H18+O2-->C+H2O
C)DEKAN
C10H22+O2-->CO2+H2O
C10H22+O2-->CO+H2O
C10H22+02-->C+H2O

PROSZE O DOBRANIE WSPÓLCZYNNIKÓW

2

Odpowiedzi

2009-11-20T15:46:01+01:00
C6H14+9,5O2-->6CO2+7H2O / x 2
2 C6H14 + 19 O2--> 12C02 + 14 H2O
C6H14+6,5O2-->6CO+ 7H2O / x 2
2 C6H12 + 13 O2--> 12 CO + 14 H2O
C6H14+3,5O2-->6C+7H2O
2C6H14 + 7O2--> 12C + 14 H2O
B)OKTAN:
C8H18+12,5O2-->8CO2+9H2O / x 2
2 C8H18 + 25 O2--> 16CO2 + 18 H2O
C8H18+8,5O2-->8CO+9H2O / x 2
2 C8H18 + 17 O2--> 16CO + 18 H2O
C8H18+4,5O2-->8C+9H2O / x 2
2 C8H18 + 9 O2--> 16C + 18 H2O
C)DEKAN
C10H22+15,5O2-->10CO2+11H2O / x 2
2C10H22+31O2-->20CO2+22H2O
C10H22+10,5O2-->10CO+11H2O / x 2
2C10H22+21O2-->20CO+22H2O
C10H22+5,502-->10C+11H2O / x 2
2C10H22+1102-->20C+22H2O
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T16:55:18+01:00
A)
2 C6H14 + 19 O2 ->12 CO2 + 14 H2O
2 C6H14 + 13 O2 -> 12 CO + 14 H2O
2 C6H14 + 7 O2 -> 12 C + 14 H2O


B)
2 C8H18 + 25 O2 -> 16 CO2 + 18H2O
2 C8H18 + 17 O2 -> 16 CO + 18H2O
2 C8H18 + 9 O2 -> 16C + 18H2O


C)
2 C10H22 + 31 O2 -> 20 CO2 + 22 H2O
2 C10H22 + 21 O2 -> 20 CO + 22 H20
2 C10H22 + 11 O2 -> 20 C + 22 H20
22 4 22