Odpowiedzi

2009-11-20T15:58:10+01:00

kwas oktanowy: CH₃-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂COOH
M CH₃-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂COOH= 144g/mol

144g- 100%
16g- x
x= 16g*100%/16g
x≈ 11,1%

kwas heksanowy: CH₃-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-COOH
M CH₃-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-COOH= 116g/mol

116g- 100%
32g- x
x≈ 27,58%

1 2 1
2009-11-20T16:00:26+01:00
A)
16mH x100% = 16u x 100% ≈11,2%
mC₇H₁₅COOH 144u

b)
2mO X 100% = 32u x 100% ≈ 27,5%
mC₅H₁₁COOH 116u

P.S. To gdzie jest jedno pod drugim to powinna być kreska ułamkowa
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T16:03:50+01:00
A) kwas oktanowy
mCH₃(CH₂)₆COOH = 12u + 1u*3 +(12u+1u*2)*6 + 12u+16u+16u+1u= 12u+3u+14u*6 +45u =15u +84u +45 =144u

144u --- 100%
16u ----- x%

x = 16u*100% /144u
x=1600% /144u
x= 11,1 % (wodór)

b)kawas heksanowy
mCH₃(CH₂)₄COOH = 12u + 1u*3 +(12u+1u*2)*4 + 12u+16u+16u+1u= 12u+3u+14u*4+45u = 15u + 56u + 45u = 116u

116u ---- 100%
32u ---- x%

x= 32u *100% /116u
x = 3200% /116
x=27,6 % (tlen)


Pozdrawiam ;))