Odpowiedzi

2009-11-20T15:49:22+01:00
L. poj
M.waga
D.wagi
C.wadze
B.wagę
N.wagą
Msc.wadze
W.wago

l.mn
M.wagi
D.wag
C.wagom
B.wagi
N.wagami
Msc.wagach
W.wagi

W moim domu nie ma wagi. Do sklepu kupiono wagę.
2009-11-20T15:49:54+01:00
Liczba pojedyńcza:
Mianownik - waga
Dopełniacz - wagi
Celownik - wadze
Biernik - wagę
Narzędnik - wagą
Miejscownik- wadze
Wołacz - wago!

Licz. Mnoga
M - wagi
D- wag
C - wagom
B - wagi
N - wagami
Msc - wagach
W - wagi!

1.Na ladzie w sklepie stoi waga.
2.Ludzie kładzą towar na wadze.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T15:51:00+01:00
L. poj.
M. waga
D. wagi
C. wadze
B. wagę
N. z wagą
Ms. o wadze
W. wago!

l. mn.
M. wagi
D. wag
C. wagom
B. wagi
N. z wagami
Ms. o wagach
W. wagi!

Dzięki wadze wiemy, ile ważymy.
Gdy stanąłem na wadze i zobaczyłem, ile ważę - aż zaniemówiłem.

Pozdrawiam ;)