Zad 1.

Roleta okienna zbudowana jest z wałka, na którym nawijane jest płótno zasłaniające okno. Roletę można podnosić i opuszczać za pomocą sznurka obracającego wałek. Oblicz pracę, jaką należy wykonać, aby podnieść rozwiniętą roletę, nawijając całkowicie płótno na wałek. Długość płótna całkowicie rozwiniętej rolety wynosi 2 m, a jego masa 2 kg.

Zad 2.

Młodzi piłkarze trenowali przed Mistrzostwami Europy. Jeden z nich kopnął piłkę tak, że jaj prędkość początkowa była trzykrotnie większa od jego prędkości
w najwyższym punkcie toru. Piłka osiągneła wysokość h=8,1 m. Oblicz wartośc prędkości początkowej oraz wartość prędkości w najwyższym punkcie toru.


Zad 3.

Dźwig podnośi betonowy blok o masie 120 kg ruchem jednostajnie przyspieszonym
z przyśpieszeniem 2m/s², następnie ruchem jednostajnym, a w końcowej fazie ruchem jednostajnie opóźnionym z opóźnieniem 1m/s². Oblicz nacisk bloku na platform dźwigu w każdej fazie ruchu.

Prosze o wyjaśnienia jak zrobiliście te zadania.
PS
(Jeżeli ktoś zrobi poniżej 2 zadań uznaje jako spam)
Osoba która zrobi dobrze wszystkie zadania dostaje zaproszenie do znajomych :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T09:40:38+01:00
Zad. 1
l= 2m
m= 2kg

h= 1/2 l
h= 1/2 2m = 1m

F = m g
F= 2 kg * 10m/s2 = 20N
F= 20 N
W= F*s
W= 20N*1m= 20J
W=20J




zad. 2
x to odległość pozioma, y to pionowa.
Vx to prędkość pozioma, Vy to pionowa.
a(b) to zależność a od b

Dane:
Vpocz = 3 V w najw punkcie = 3 Vx
h=8,1m

W osi x odbywa się ruch jednostajny, a w osi y ruch opózniony.
Ponieważ w najwyższym punkcie lotu zniknęła składowa siła pionowa, pozostała tylko pozioma, więc V pocz = 3Vx. Z tego Vy =
y to zasięg pionowy = h,
y(t) = Vy*t - gt²/2
t=Vy/g
y(t)= Vy^2/g - Vy^2*g/g^2 /2 = 2Vy^2/2g - Vy^2/2g = Vy^2/2g
8,1m = y = Vy^2/2g
Vy=√2gy
Vy=√2*10 m/s^2 * 8,1m
Vy=9√2 m/s
Ogolnikowa zależność prędkości z pitagorasa wynosi: Vy=√Vpocz^2 - Vx^2 = √3Vx^2-Vx^2 =√2Vx
9√2 = √2Vx // /√2
Vx=9m/s
Z pitagorasa Vpocz = √Vy^2+Vx^2
Vpocz = √[(9√2)^2]+[9^2] = √81*2+81=√81*3 = 9√3 m/s
Vnajwpkt = Vpocz/3 =~ 9√3/3 m/s

Odpowiedź:
Vpocz =~ 15,57 m/s
V najwpkt =~ 5,19 m/s



licze na najjjlepszą . ; ))
4 3 4
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T10:03:05+01:00
ZAD 1
L= 2mETRY
M= 2kILOGRAMY

H= 1/2 lITRA
H= 1/2 2m = 1mETRA

F = mILIGRAMA
F= 2 kg * 10m/s2 = 20N
F= 20 N
W= F*s
W= 20N*1m= 20J
W=20J




zad. 2
x to odległość pozioma y to pionowa
vx to prędkość pozioma vy to pionowa
a(b) to zależność a od b

Dane:
Vpocz = 3 V w najw punkcie = 3 vx
h=8,1m

W osi x odbywa się ruch jednostajny, a w osi y ruch opózniony.
Ponieważ w najwyższym punkcie lotu zniknęła składowa siła pionowa, pozostała tylko pozioma, więc V pocz = 3Vx. Z tego Vy =
y to zasięg pionowy = h,
y(t) = Vy*t - gt²/2
t=Vy/g
y(t)= Vy^2/g - Vy^2*g/g^2 /2 = 2Vy^2/2g - Vy^2/2g = Vy^2/2g
8,1m = y = Vy^2/2g
Vy=√2gy
Vy=√2*10 m/s^2 * 8,1m
Vy=9√2 m/s
Ogolnikowa zależność prędkości z pitagorasa wynosi: Vy=√Vpocz^2 - Vx^2 = √3Vx^2-Vx^2 =√2Vx
9√2 = √2Vx // /√2
Vx=9m/s
Z pitagorasa Vpocz = √Vy^2+Vx^2
Vpocz = √[(9√2)^2]+[9^2] = √81*2+81=√81*3 = 9√3 m/s
Vnajwpkt = Vpocz/3 =~ 9√3/3 m/s

Odpowiedź:
vpocz =~ 15,57 metra na sekundę
V najwpkt =~ 5,19 m/s
5 2 5