Jedenastolitrowe naczynie wypełnione jest mlekiem. Przy pomocy dwóch pustych naczyń o pojemności 3 litry i 5 litrów odmierz dokładnie 4 litry mleka nie tracąc ani kropelki. Pamiętaj, że nie wolno wylewać mleka na zewnątrz. Całe obliczenia..

Liczba k przy dzieleniu przez 7 daje resztę 4. Liczba t przy dzieleniu przez 7 daje resztę 3. Wyznacz resztę z dzielenia przez 7 iloczynu tych liczb.


W jaki sposób wlać dokładnie 1 litr wody do butelki przy pomocy dwóch naczyń o pojemności odpowiednio 12 litrów i 7 litrów? Wodę czerpiemy z kranu, zaś w razie potrzeby wylewamy ją do zlewu.




Każdy z trzech chłopców ma pewną ilość monet. Pierwszy z nich dał pozostałym tyle monet ile każdy z nich posiadał. Następnie drugi, a potem trzeci z nich postąpili tak samo, tzn. każdy z nich dał dwóm pozostałym tyle monet, ile każdy z nich miał aktualnie. W rezultacie okazało się, że na końcu mieli po 8 monet. Ile monet posiadał każdy chłopiec na początku?


Pewna liczba przy dzieleniu przez 5 daje resztę 2, zaś przy dzieleniu przez 7 daje resztę 5. Jaką resztę daje ta liczba przy dzieleniu przez 70?


Chociaż któreś zadanie jeżeli możecie rozwiązać...


Proszę!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:05:09+01:00
1.
napełnij 3 litrowy pojemnik mlekiem i przelej do 5 litrowego pojemnika następnie znowu 3 l pojemnik napełnij mlekiem przelej do 5 litowego naczynia
mleko z 5 l naczynia wlej do 11 l pojemnika następnie 1l z 3l pojemnika wlej do 5 l pojemnika następnie napełnij 3l naczynie mlekiem i przelej do 5l naczynia;)
powinno być dobrze
2009-11-20T17:49:34+01:00
11 3 5
8 3 0
3 3 5
6 0 5
6 3 2
9 0 2
9 2 0
4 2 5