Odpowiedzi

2009-11-20T15:57:59+01:00
Igrzyska greckie Igrzyska współczesne

1.Zawsze były organizowane w jednej miejscowości. 1. Są organizowane na całym świecie.

2.Było około 12 dyscyplin. 2. Jest ponad 260 dyscyplin.
3.Zwycięscy otrzymywali sławę i wieniec oliwny. 3. Zwycięscy otrzymują medale
4.Brali udział tylko mężczyźni. 4. Biorą udział kobiety i mężczyźni.
5.Zawodnicy ćwiczyli nago. 5. Zawodnicy ćwiczą w strojach sportowych.
6.W zawodach brali udział zawodnicy z prowincji 6. W zawodach biorą udział zawodnicy z całego
Greckiej. świata.
7. Zawody były organizowane na cześć boga Zeusa . 7. Zawody są organizowane dla rozrywki oraz
8. Igrzyska trwały pięć dni. 8. Igrzyska trwają 14 dni.
9. Stadiony zajmowały małą powszechnie. 9. Stadiony zajmują bardzo dużą powierzchnie.
10. Brak jakiegokolwiek oświetlenia. 10. Stadiony są oświetlone bardzo dużą ilością światel
11. Bieżnia stadionu miała zaledwie 200m. 11. Bieżnie mają nawet po 1000m.
12. Stadion nie posiadały elektryczności. 12. Stadiony posiadają elektryczność.
14. Nie było podziału na kategorie wagowe w boksie. 14. Obecnie jest dwanaście kategorii
15. Nie było przerw ani ilości rund w boksie. 15. Walka składa się z trzech rund trwających 3 minuty.
16. Zawodnicy walczyli gołymi pięściami. 16. Zawodnicy mają na rękach rękawice
17.. Nie było flagi igrzysk olimpijskich. 17. Flaga ma pięć pierścieni w innych kolorach, który
każdy z nich jest oznaką kontynentu.
23. Zawodnicy wykonywali konkurencje na bosaka 23. Zawodnicy posiadają specjalne obuwie sportowe.
24. Zawodnicy przed treningami byli smarowani oliwą. 24. Zawodnicy nie są niczym nacierani.
25. W boksie zawodnicy nie mieli kasków na głowę. 25. W boksie zawodnicy posiadają kaski
26. Widzowie siedzieli na kamieniu. 26. Widzowie siedzą na plastikowych krzesłach.
27. Nie trzeba było płacić za wstęp. 27. Aby wejść na stadion trzeba zapłacić.
28.Zawodnicy nie przechodzili testów u lekarza 28. Zawodnicy przechodzą testy u lekarza.
29. Nie było komentatorów. 29. Komentatorzy są na każdym stadionie i komentuj przebieg wydarzeń.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T16:05:11+01:00
-w starożytności odbywały się w jednym miejscu a we współczesności odbywają sie w różnych miejscach
-w starożytnoscie były poświęcone Zeusowi a w wspołcześnosci są całkowicie swieckie
-w starożytności było tylko kilka dyscyplin sportowych a we współczesności jest ich dużo
5 4 5
2009-11-20T16:25:25+01:00
OLIMPIADA STAROŻYTNA
1. Odbywają się igrzyska letnie i zimowe
1. Igrzyska odbywały się tylko latem
2. Organizowane są także paraolimpiady
2. Olimpiady organizowano dla sprawnych fizycznie osób
3. Na widowni mogą zasiadać wszyscy ludzie, bez względu na płeć
3. Na widowni mogli zasiadać tylko mężczyźni
5. Zmieniają się miejsca rozgrywek olimpijskich
5. Igrzyska odbywały się zawsze w Olimpii
6. W programie są dyscypliny indywidualne i grupowe
6. Dyscypliny były tylko indywidualne
7. Jest duża liczba dyscyplin sportowych
7. Jest tylko kilka dyscyplin sportowych
8. Przyznawane są trzy miejsca, trzy medale: złoty, srebrny, brązowy
8. Przyznawana była nagroda tylko za pierwsze miejsce
9. Zawodnicy mają specjalne stroje
9. Zawodnicy występowali nago
10. Zwycięzcy dostają nagrody pieniężne
10. Zwycięzca otrzymywał wieniec laurowy
11. Wprowadzono punktację „państwową”
11. Stosowano punktację indywidualną
12. Na czas igrzysk nie przerywa się sporów i wojen
12. Ogłaszano „pokój boży”
13. Całkowicie świeckie
13. Poświęcone Zeusowi
3 2 3