Odpowiedzi

2009-11-20T16:20:18+01:00
Stól przed obnizkom będzie kosztował 300zł a krzesło 120zł

2009-11-20T16:27:16+01:00
X-stoł
y- krzesła

x+y=1020 zł
10/100x+20/100y=846zł /*10 (musisz wszędzie po zerze skreślić)

x+y=1020
1x+2y=846

x=1020-y
1(1020-y)+2y=846

x=1020-y
1020-1y+2y=846

x=1020-y
-1y+2y=846-1020

x=1020-y
1y=-174 (:-1)

x=1020-y
y=174

x=1020-174
y=174

x=846
y=174

Odp. Stół przed obniżką kosztował 846zł, a krzesło 174zł. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T16:29:18+01:00
X+6y=1020
(x-x*10%)+6*(y-y*20%)=846

gdzie x-cena stołu
y-cena krzesla

i teraz rozwiazujemy uklad rownan
x+6y=1020 /* -0,9
0,9x+6*0,8y=846

-0,9x-5,4y=-918
0,9x+4,8y=846

wtedy 0,6y=72
skad y=120


wtedy x=1020-6y=1020-6*120=300

czyli stol kosztuje 300zł a krzesło 120zł