Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T16:32:49+01:00
I
100:12=8,3 ~ 8 książek
II
12 -100%
x - 120%

100x = 1440/100
x= 14,40zł

100:14,40=6,9 ~ 6 książek

III
14,40 - 100%
x - 75
100x=1080/100
x=10,80zł

100:10,80=9,2 ~ 9 książek
2009-11-20T16:33:37+01:00
Książka kosztowała 12zł, potem zdrożała o 20%, a następnie staniała o 25%. Oblicz cenę książki
po tych zmianach. Ile kupie książek przed zmianami , a ile po zmianach dysponując 100zł ? (rozważ 3 przypadki)

12zł + (0,2 * 12) = 14,40 zł
14,40 - (0,25 * 14,40) = 10,80zł

1. pierwotna cena - 8 ksiazek
2. po tym jak zdrozala - 6 ksiazek
3. i jak staniala -9 ksiazek
2009-11-20T16:43:50+01:00
12+(0,2*12)=12+2,4=14,4zł cena po podwyżce
14,4-(0,25*14,4)=14,4-3,6=10,8 po nastepującej obniżce
mając 100 zł kupimy:
100/12=8 książek i 4zł reszty jest to przed podwyżka
100/14,4=6 i 13,6zł reszty tyle po podwyżce
100/10,8=9 książek 2,8zł reszty po obniżce