Odpowiedzi

2009-11-20T16:43:22+01:00
Windows 9x – rodzina systemów Microsoft Windows opartych na MS-DOS-ie. Do rodziny Windows 9x zaliczają się systemy: Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98 oraz Microsoft Windows Me. Wszystkie wersje systemów Windows 9x były oznaczone jako Windows 4.x.

Windows 95 pod nazwą kodową Chicago wydany został 24 sierpnia 1995. Windows 95 jest połączeniem interfejsu użytkownika wywodzącego się z Windows 3.x oraz systemu operacyjnego MS-DOS. W Windows 95 zadebiutowało kilka elementów obecnych do dzisiaj w systemie Windows m.in. folder specjalny Mój komputer i menu Start, które zastąpiło Menedżera programów. W wersji OSR2 wprowadzono obsługę FAT32, USB i AGP.

Następcą Windows 95 jest Windows 98.

Windows 98 pod nazwą kodową Memphis jest 32 bitowym systemem operacyjnym wydanym przez Microsoft dnia 25 czerwca 1998. Windows 98 jest w dużej mierze oparty na Windows 95, ale zawiera poprawioną (lub dodaną) obsługę standardów takich jak USB, MMX i AGP. Podobnie jak poprzednik Windows 98 obsługuje system plików FAT32. Nowością w Windows 98 było dodanie witryny Windows Update, pozwalającej aktualizować system.

Windows 98 Second Edition (SE) ukazał się 10 czerwca 1999 i zawierał m.in. nową wersję Internet Explorera. Microsoft oficjalnie zakończył udzielenia wsparcia technicznego systemowi Windows 98 SE dnia 11 lipca 2006.

Następca Windowsa 98 to Windows Millenium Edition.

Zalety:
Systemy Windows 9x są 16/32-bitowymi hybrydowymi systemami operacyjnymi. Mają więc niższe wymagania sprzętowe od nowszych systemów operacyjnych z rodziny Windows NT.

Wady:
Windows 9x nie obsługuje systemów plików NTFS i HPFS. Ponadto nie ma wsparcia dla wykrywania i rejestrowania zdarzeń, które istnieją w systemach rodziny Windows NT.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T16:44:58+01:00
Windows 9x pierwszy program z tej serii to windows 95. Następnie pojawił się 98, 98SE, Windows Milenium. Windows 98/98SE jest obecnie najpopularniejszym systemem operacyjnym w Polsce. Stosowany jest w biórach oraz domach prywatnych.

tak w skrocie to bedzie na tyle ;]
2009-11-20T18:38:06+01:00
Windows 9x – rodzina systemów Microsoft Windows opartych na MS-DOS-ie. Do rodziny Windows 9x zaliczają się systemy: Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98 oraz Microsoft Windows Me. Wszystkie wersje systemów Windows 9x były oznaczone jako Windows 4.x.

Systemy rodziny Windows 9x/Me:

* Microsoft Windows 95 (wersja 4.00.950)
* Windows 95 OEM Service Release 1 (OSR1) (wersja 4.00.950A)
* Windows 95 OEM Service Release 2 (OSR2) (wersja 4.00.950B)
* Windows 95 OEM Service Release 2.1 (OSR 2.1) (wersja 4.00.950B)
* Windows 95 OEM Service Release 2.5 (OSR 2.5) (wersja 4.00.950C)
* Microsoft Windows 96 (Nashville) (wersja 4.10.999) (nigdy się nie ukazał)
* Microsoft Windows 98 (wersja 4.10.1998)
* Windows 98 Second Edition (wersja 4.10.2222)
* Microsoft Windows Me (Millennium Edition) (wersja 4.90.3000)