Odpowiedzi

2009-11-20T17:00:10+01:00
Nie jestem pewny, aczkolwiek tak mi sie wydaje:
Droga 1km
r koła 50cm
1 pełny obrót = 2(pi)*r
Czyli x=2*(pi)*50cm/1000m
x=1(pi)m/1000m
x=3.14m/1000m
(skracamy metry) i dzielimy, wychodzi nam że kółko obraca się 318,~5.
Niech ktoś poprawi w razie błędu;)
4 2 4
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T17:01:30+01:00
R=1 km
d = r*2= 1*2=2

l=II(pi) *d
l=II*2
l=2IIkm

2II:0,5=4II
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:02:09+01:00
Obwód toru wyścigowego= l= 2 pi r= 2pi razy 1= 2pi= 2x3,14=6,28km=6280m

obwód koła=l=2pi razy 0.5= 1 pi=3,14

6280:3,14=2000 obrotów
5 3 5