Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:09:19+01:00
Wystepowanie gejzerów na islandii związane jest z tektoniką płyt. na tym obszarze na dużych głębokościach zalega magma która podgrzewa wodę znajdująca sie w kanale do wysokich temp, co powoduje że wraz ze wzrostem temp wzrast ciśnienie wody. a gdy wwzrasta ciśnienie woda jest gwałtownie wypychana i wytryskuje z ujścia.
a burza są to intensywne opady śniegu deszczu gradu związane ze zmianami zachodzącymi w atmosferze, burzom często towrzyszą wyładowania atmosferyczne
2009-11-20T18:32:23+01:00
1.Na Islandii występują gejzery ponieważ stykajś się dwie płyty euroazjatycka i północnoamerykańska.
2.Burze - intensywne opady deszczu lub deszczu i gradu, którym towarzyszą wyładowania elektryczne w atmosferze (błyskawice i grzmoty).