Odpowiedzi

2009-11-20T17:08:32+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:10:16+01:00
1.
1200 zł * 15% = 180 zł
1200 zł + 180 zł = 1380 zł

2.
proporcja
7 - 14 %
x - 100 %

7*100% / 14 % (jednostki się skrócą i wynik będzie w sztukach)
wynik 50 płyt..

Dziewczynka ma obecnie 50 płyt.
2009-11-20T17:22:30+01:00
1.
1200+1200*15%=1200+1200*0.15=1200+180=1380

2.
x-ilość płyt jakie obecnie posiada

x --------- 100%
x+7--------- 114%
114x=100x+700
14x=700 /14
x=50
1 5 1