Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:22:04+01:00
Wzór na pole koła:πr²
r=10
210/360=7/12 - taka część koła stanowi ten wycinek
7/12 * π * 10²=7/12*π*100=53⅓π
π=3,14
53⅓*3,14=183⅙
Odp: Pole tego wycinka wynosi 53⅓π( jeśli chcesz bez π to wynosi
183⅙

Myśle że pomogłam :-)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T17:36:04+01:00
L(alfa)
-------- *2II(pi)rkwadrat
360stopni


a więc:

210stopni
---------- *2II10kwadrat
360stopni

210
---- * 200II
360

42000II
------
360
=11,6 IIcm kw.







te kreski '------' to kreska ulamkowa. :)
2009-11-20T18:05:28+01:00
Pw= 210/360*3.14*10(do 2)
Pw=183,1(6)