Odpowiedzi

2009-11-20T17:22:29+01:00
2009-11-20T17:24:41+01:00
X - wiek Wojtka
y - wiek Ani
x + y = 31
(x - 5) - (y - 5) = 3
x = 31 - y
x - 5 - y + 5 = 3
31 - y - 5 - y + 5 = 3
- 2y = -31 + 3
- 2y = - 28
y = 14
x + y = 31
x + 14 = 31
x = 31 - 14 = 17
Wojtek ma 17 lat
Ania ma 14 lat
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:27:33+01:00
X- wiek Ani
y- wiek Wojtka

x+y= 31
x+3+5=y+5

x+y=31
x+8=y+5

x=31-y
31-y+8=y+5
34 = 2y / :2
y= 17 wiek wojtka
17-3 = 14 wiek ani

3 5 3