Odpowiedzi

2009-11-20T17:24:57+01:00
Opór odbiorników połączonych szeregowo
R3=R1+R2
R3=5+5+10
R3=20

opór odbiorników połaczonych równolegle
1/R=1/R3+1/R4
1/R=1/20+1/5
1/R=1/20+4/20
1/R=5/20
R=4
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:25:54+01:00
Jest to połączenie równoległe 1 opornika z 3 opornikami połączonymi szeregowo.
Stąd mamy równanie:
1/R = 1 / (5Ω + 5Ω + 10Ω) + 1/5Ω
1/R = 1/20 + 1/5 = 1/20 + 4/20 = 5/20 = 1/4
1/R = 1/4
R = 4Ω

Odp. Opór zastępczy dla tego obwodu wynosi 4Ω.
4 3 4
2009-11-20T17:39:00+01:00
R=5+5+10=20

R₂=r₄*r₃/(r₄+r₃)
R₂=100/25=4
odp opór zastepczy wynosi 4

3 2 3