Odpowiedzi

2009-11-20T17:34:07+01:00
Komórka roślinna ma ścianę komórkową, a komórka zwierzęca nie ma.
Komórka roślinna posiada plastydy, a komórka zwierzęca nie.
Materiał zapasowy w komórce roślinnej to skrobia,a w zwierzęcej to glikogen.
Komórka roślinna ma wodniczki (bardzo duże),a komórka zwierzęca ma odpowiednik wodniczek, czyli wakuole (mniejsze).
Komórki roślinne przeprowadzają fotosynteze, a komórki zwierzęce nie.
poza tym wszystko jest tak samo ;)))
mam nadzieję, że pomogłam ;*
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:36:06+01:00
Komórka zwierzęca i roślinna ma:
- Błonę komórkową
- Jądro komórkowe
- Cytoplazmatyczny system wakuolarny
- Siateczka śródplazmatyczna (ER)
- Aparat Goldiego
- Lizosomy
- Rybosomy
- Cytoplazma podstawowa
- Mitochondrium

Organella, występujące w komórce roślinnej , a nie w komórce zwierzęcej:
- Ściana komórkowa
-Chloroplasty
- Kukoplasty
- Chromotydy
2009-11-20T17:41:19+01:00
Komórka roślinna ma ścianę komórkową i chloroplast a zwierzęca nie