Zad1
Cena biletu ulgowego stanowi 75% ceny biletu normalnego .Bilet ulgowy kosztuje 12 zl .Prosze o wszystkie oblicznia

zad 2
egzamin pisemny mial trwac 1,5 godz . 65% zdających oddalo swoje prace przed czasem a pozostale 91 osób pisalo egzamin przez 90minut.
Ile osób przystapilo do egzaminu?

zad3
Liczba 26,4 jest o 20% większa od liczby a .Prosze o wszystkie obliczenia !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:45:56+01:00
Zad.1

12zl=75%
x=100%

12×100=75x
1200=75 |:75
x=16

Odp.Bilet normalny kosztuje 16zl

Zad.2

100%-65%=35%

35%=91osob
100%=x

35x=91×100
35x=9100 |:35
x=260

Odp. Do egzaminu przystapilo 260 osob.

Zad.3

26.4=120%
x=100%

26,4×100=120x
2640=120x |:120
x=22

Odp. Szukana liczba to 22


34 4 34
2009-11-20T17:59:17+01:00
1.
proporcja
75% - 12 zł
100 %- x
x= 100% *12zł /75% (jednostki się skróci i wyjdzie w złotych)
x= 16 zł

Bilet kosztuje 16 zł.
2.
100 %- 65%=35 %

35% - 91
65% - x
x= 65%*91 / 35%
x= 169
169 + 91 = 260

Egzamin pisało 260 osób.

3.
20% - 26,4
100% - x
X= 100 %*26,4 / 20%
x= 132
Liczba to wynosi 132.
81 1 81