Odpowiedzi

2009-11-20T17:46:36+01:00
Gęstość informuje nas, jaką masę ma dana jednostka objętości substancji.

30 m3 powietrza-----------------------------38,7 kg powietrza
1 m3 powietrza------------------------------x (kg powietrza)

x = 1,29 kg / m3 = 1290 g / 1 000 dm3 = 1,29 g / dm3

Pozdro)
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:47:50+01:00
Oblicz gęstość powietrza, wiedząc że 30m³ ma masę 38,7 kg. wynik podaj w kg/m³ i g/dm³.
d=m/v
gęstość = masa przez objętość
d = 38,7 kg / 30m³ = 1,29 kg/m³
38,7kg=3870dag=38700g
30m³ = 30000dm³
d=38700g / 30000dm³ = 1,29g/dm3
13 4 13
2009-11-20T17:50:28+01:00
V=30m³
m=38,7kg
ρ=?
ρ=m/V=38,7kg/30m³=1,29kg/m³=1290g/1000dm³=1,29g/dm³
7 3 7