Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T17:48:15+01:00
Siedem cudów świata, nazwa ta obejmuje w czasach starożytnych (w okresie hellenistycznym) 7 słynnych budowli i dzieł sztuki, które Grecy wyróżnili ze względu na wyjątkowe walory artystyczne i niezwykłe rozwiązania techniczne. Najstarszą i najpopularniejszą listę sporządził Kallimach z Kyreny (ok. 310-240 p.n.e.). Do siedmiu cudów świata starożytnego zalicza się: Piramidę Cheopsa (jedyny zachowany do tej pory cud świata), Wiszące Ogrody Semiramidy w Babilonie, Świątynię Artemidy w Efezie (Artemizion) architekta Chersifrona z Knossos, Posąg Zeusa Olimpijskiego dłuta Fidiasza w Olimpii, Mauzoleum w Halikarnasie, Kolosa Rodyjskiego - dzieło Charesa z Lindos, Latarnię Morską na wysepce Faros w Aleksandrii - dzieło Sostratosa z Knidos.
5 4 5
2009-11-20T17:48:07+01:00
Moim zdaniem są znane na całym świecie ponieważ trudno jest zbudować takie budowle. Są one bardzo ładne i wyjątkowe. I jeśli się kogoś spytamy o taka budowle to na pewno każdy o nich słyszał
24 1 24
2009-11-20T17:48:35+01:00
7 cudów świata jakiego? starozytnego?
5 1 5