Kucharka przygotowała do zmywania pełen bojler z ciepłą woda.Na zmycie talerzy zuzyła jedną trzecią wody a sztucców i szklanek-0,25 wody.jaka jest pojemnosc bojlera ,jesli do zmycia garnków pozostalo kucharce 25,25 litra wody??
Bardzo prosze napisac tez obliczenia :)dziekuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T18:01:00+01:00
1/3+0,25=1/3+1/4=4/12+3/12=
=7/12x tyle wody zuzyla...
x=cala pojemnosc boliera
x-7/12x=5/12x-tyle wody zostalo w bolierze...
5/12x=25,25
x=60,6litrow
2 3 2
2009-11-20T18:01:40+01:00
Kucharka przygotowała do zmywania pełen bojler z ciepłą woda.Na zmycie talerzy zuzyła jedną trzecią wody a sztucców i szklanek-0,25 wody.jaka jest pojemnosc bojlera ,jesli do zmycia garnków pozostało kucharce 25,25 litra wody?
x - ilość wody
x=1/3x+1/4x+25,25
x=7/12x+25,25
5/12x=25,25 |:5/12
x=101/4*12/5
x=1212/20
x=60,6 litra
2 3 2
2009-11-20T18:03:57+01:00
X - całą woda(pojemność)
⅓x - woda na talerze
0,25x - woda na sztućce i szklanki
25,25l - pozostała woda na garnki

25,25l+0,25x+⅓x = x
25,25+¼x+⅓x=x
25,25+3/12x+4/12x=x
25,25+7/12x=x /-7/12x
25,25=5/12x /:5/12
60⅗=x
60,6=x

Odp: pojemność bojlera wynosi 60,6litrów
2 2 2