TO 2 ZADANIA Z MATEMATYKI NA PONIEDZIAŁEK. NIE SĄ RACZEJ TRUDNE, ALE JA NIE UMIEM ICH ZROBIĆ. PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ.
ZADANIA Z OBLICZENIAMI MAJĄ BYĆ!!!!!!!

ZAD 1-Wiedząc że trójkąt prostokątny ma boki długości: 3cm , 4cm , 5cm, oblicz jego pole. Jaka jest długość wysokości opuszczonej najdłuższy bok tego trójkąta?

ZAD 2- Oblicz pole trójkąta, w którym wysokość jest o 6cm dłuższa od podstawy, a podstawa jest trzy razy krótsza od wysokości.

MAJĄ BYĆ ROZWIĄZANE POPRAWNIE, SZYBKO I Z OBLICZENIAMI!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T18:23:45+01:00
Zad.1
a=3cm
b=4cm
c=5cm

P=a*b/2= 3*4/2=6cm
P=c*h/2
6=5h
h=1,2 cm

Odp. Wysokość opuszczona na najdluzszy bok na 1,2 cm.

zad.2
a-podstawa
h-wysokosc

h=a+6
h=3a
a+6=3a |-a
6=2a
a=3(cm)
h=a+6
h=3+6
h=9(cm)
P=a*h/2
P=3*9/2
P=13,5(cm2)
2009-11-20T18:41:52+01:00

zad1
t wysokość to 3 lub 4 cm
zad2
h=a+b
h=3a
a+6=3 a/-a
6=2a
a=3cm

h=a+6
h=3m+6 cm
h=9 cm

p=1/2 a*h
p=1/2*3*9=13,5
2009-11-20T22:57:35+01:00
Zad.1
P = 1/2 * 3 * 4 = 6cm²
h = 6 / 5 * 2 = 2,4cm
odp: Pole tego trójkąta to 6cm². Wysokość opuszczona na jego najdłuższy bok jest równa 2,4cm.

zad.2
a - podstawa
h - wysokość

h = a + 6
h = 3a

h = a + 6
a + 6 = 3a

h = a + 6
6 = 2a

h = a + 6
a = 3

a = 3
h = 9

P = 3 * 9 / 2 = 13,5cm²
odp: Pole tego trójkąta jest równe 13,5cm².
1 3 1