Układ równań:

Magda i Aga grały w pewną grę
, w której zdobywa się punkty. Magda uzyskała więcej punktów od Afi. Różnica miedzi punktacją dziecząt jest równa 17. Jeśli liczbę punktów Agi pomnożymy przez 5, a od liczby punktów odejmniemy 5, to dzewczęta będą miały tę samą liczbę punktów. Ile punktów zdobyła w grze każda dziewczyna??

Help Pomóżcie plz

3

Odpowiedzi

2009-11-20T18:40:41+01:00
X - punkty Magdy
y - punkty Agi

x = y + 17
x - 5 = 5y

y + 17 -5 = 5y
4y = 12
y = 3

x = y +17 = 3 + 17 = 20

Magda miała 20 pkt, a Aga 3 pkt
  • gigi
  • Początkujący
2009-11-20T18:43:26+01:00
X-punkty magdy
y-punkty agi

x-y=17
5y=x-5
(układ równan)

5x-x-5=85
5y=x-5

4x=80
5y=x-5

x=20
5y=20-5

x=20
y=3

odp Magda zdobyła 20pkt a aga 3.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T18:45:31+01:00
Magda i Aga grały w pewną grę, w której zdobywa się punkty. Magda uzyskała więcej punktów od Afi. Różnica miedzi punktacją dziecząt jest równa 17. Jeśli liczbę punktów Agi pomnożymy przez 5, a od liczby punktów odejmniemy 5, to dzewczęta będą miały tę samą liczbę punktów. Ile punktów zdobyła w grze każda dziewczyna??

x-Magda
y-Aga

x-y = 17
5y=x-5

x=17+y
5y=17+y-5

x=17+y
4y=12

y=3
x=20

Magda zdobyła 20 pkt, a Aga 3 pkt.