Odpowiedzi

2009-11-20T18:44:01+01:00
Wydaje mi się , że dzieje się tak dlatego, iż cząsteczki powietrza wypełniają miejsce pomiędzy cząsteczkami wody. Sprawia to, że woda ma znacznie większą objętośc.
4 3 4
2009-11-20T18:45:21+01:00
W każdej cieczy po przejściu w ciało stałe cząsteczki rozszerzają się a ich łączenia sztywnieją
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T18:46:25+01:00
Woda w momencie zamarzania przybiera krystaliczną, regularną strukture - czasteczki łacza sie - kazda z 6 innymi w szeciokatny wzór. Taki ukłąd zajmuje większa objętosc niż zwykły chaotyczny i nieuporządkowany stan ciekłej wody.

Dlatego woda jest raczej wyjątkową substancją bo wiekszość substancji w czasie krzepnięcia zmniejsza swoją objetosc (rozszerzalność cieplna)
6 4 6