Ze zbioru liczb : {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13} wybieramy kolejno TRZY liczby bez zwracania. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzeń:
a) pierwsza z wylosowanych liczb będzie nieparzysta
b) ostatnią z wylosowanych liczb będzie liczba 13

2

Odpowiedzi

2009-11-20T19:35:37+01:00
Ω=V³ indeks dolny13=13!/10!=1716

a) A=7*12*11=924
P(A)=924/1716

b) 12*11*1=132
P(B)=1332/1716
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:44:13+01:00
C do gory musi byc 3 a na dole musi byc 13 (przy tym C)
a)C do gory musi byc 7 a na dole 13
robisz nawias jak do ulamkow do gory masz 13 a na dole masz 7
13! dzielone przez 7!×6! =7!×8×9×10×11×12×13 i to dzielne przez 7!×1×2×3×4×5×6=po skroceniu wychodzi = 1716
b)C do gory ma byc 3 na dole 13
robisz nawias jak do ulamkow do gor piszesz 13 a na dole 3
13! dzielone przez 3!×10!= 10!×11×12×13 i to dzielone na 10!×1×2×3
= po skroceniu wychodzi = 286

ALE CO DO ODPOWIEDZI B NIE JESTEM PEWNA