Odpowiedzi

2009-11-20T18:51:36+01:00
1,2dm=12cm-suma podstaw
12cm-5cm=7cm-długość wysokości
Pole obliczasz mnożąc sumę podstaw przez wysokość trapezu i dzielisz to na dwa.Więc:
P=(12cm×7cm)/2
P=84cm²/2
P=42cm²
2009-11-20T18:52:26+01:00
Nie da się obliczyć długości każdej z podstaw - za mało danych

Ale do obliczenia pola wystarczy znać sumę długosci podstaw (bo to jest we wzorze), a jest ona dana.

a+b = 1,2dm = 12 cm
h = a+b - 5cm = 12cm - 5cm = 7cm

P = 1/2 (a+b) h
P = 1/2 * 12 * 7 = 42 [cm2]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:16:12+01:00
Aby obliczyć pole trapezu potrzebna jest nam właśnie suma podstaw, nie koniecznie długości poszczególnych podstaw. Więc obliczanie długości podstaw nie jest konieczne. Ale nawet gdybyśmy chcieli to zrobić jest to po prostu nie możliwe:)
Najpierw obliczamy wysokość-H
H= a + b -5cm gdzie a+b to suma długości podstaw
H = 12cm- 5cm
H = 7cm


Obliczamy pole trapezu:
P=(a+b)*h:2
P=12cm*7cm:2
P=84cm²:2
P=42cm²

Pole trapezu wynosi 42cm²