Pozytywne i negatywne skutki promieniotwórczości :) jakby ktoś zucił na to okiem prosze tylko o wypisanie ich w myslnikach dalej sam znajde :)

- Może powodować mutacje* Które naogół są szkodliwe ale jednak bardzo nam potrzebne. :)

Negatywne:
- niepłodność
- Rozwój chorób nowotworowych
- Wystąpienie białaczki



Pozytywne:
- Zastosowanie terapeutyczne (medycyna) np: niszczy szybko dzielące się komórki rakowe.
- Małe dawki pomagają znakować różne substancje w celach diagnostycznych.


a to co juz sam zebralem :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:32:55+01:00
Negatywne skutki promieniowania:
- może wywołać jonizację - wynikając do wnętrza jakiejś substancji powoduje jej zmiany, w wyniku powstają jony, czyli cząstki obdarzone ładunkiem, Może to powodować śmierć komórek lub ich niekontrolowany wzrost, czyli zmiany nowotworowe (np. białaczkę), wady genetyczne, mutacje.
- Może powodować przemianę pierwiastków, które wchodzą w skład związków chemicznych w inne pierwiastki, a przez to groźną zmianę właściwości tych związków.
- Może porozrywać na mniejsze części cząstki związków chemicznych, które są ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmów.

Pozytywne skutki promieniowania:
- w medycynie- do diagnozowania chorób i leczenia chorób nowotworowych
- stanowi ogromne i niewyczerpalne źródło energii
2 3 2
2009-11-20T22:36:50+01:00
Wydaje się być dobrze,
ale mysle ze mozna by jeszcze dodac do zastsowania w medycynie promienie roentgenowskie, które bardzo ułatwiają diagnostykę.

2 5 2