Krasnoludki z domu do pracy muszą przejsc 800m. Najmniejszy z nich chodzi z prędkością 40m/min. Największy krasnoludek chodzi dwa razy szybciej. Oblicz, o której godzinie musi wyruszyc najmniejszy, a o której największy krasnoludek, aby zdążyc do pracy na godzinę 6.00?

też prosiłabym podane te zadane w :

v=
t=
s=

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:07:03+01:00
Nie podam ci w ( v,t,s )
Bo jestem z podstawówki i takiego czegoś nie miałam ale mam rozwiązanie:

Mały krasnal:

800m:40min=20min
Czyli musi wstać o 5.40

Duży krasnal:

800m:80min=10min
Czyli musi wstać o 5.50
2009-11-20T19:07:52+01:00
800:40=20 NAJMNIEJSZY KRASNOLUD IDZIE 20MIN 6.00-20min=5.40
NAJMNIEJSZY KRASNOLUD MUSI WYJŚĆ NAJPÓŹNIEJ O 5.40

40m/min*2=80m/min PRĘDKOŚĆ NAJWIĘKSZEGO KRASNOLUDA
800:80=10 NAJWIĘKSZY KRASNOLUD IDZIE 10MIN 6.00-10min=5.50
NAJWIĘKSZY KRASNOLUD MUSI WYJŚĆ NAJPÓŹNIEJ O 5.50
2009-11-20T19:11:46+01:00
S=800m
v₁=40m/min
v₂=80m/min
800m/40m/min=20min
800km/80m/min

odp:pierwszy o 5:30 , a drugi o 5:40.


ps. robiłam to z panią na lekcji , więc jest na pewno dobrze:)
1 1 1