Baardzo prosze o pomoc w tym zadanku
Samochód jedzie z prędkością 60km/h.
Koło samochodu ma średnicę 60cm.Ile pełnych obrotów wykonuje to koło w ciągu minuty? (wynik 530 obrotów)

ps.prosze o dokładniejsze rozwiazanie.Chce dobrze to zrozumiec aby potem moc wytłumaczyc nauczycielce jak to zrobiłam.
Z góry dzieki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:11:34+01:00
60km/h=1000m/min
t=1min
2r=60cm=0.6m
v=s/t
s=1000m/min*1min=1000m -obliczmy droge jaka przebyl samochod
Obliczmy bwód koła
obw=2πr
obw=0.6*π≈1.88[m]
obliczmy ile razy zmiesci sie obwod kola w drodze przebytej przez samochód
1000/1.88≈530
Prosze o uznanie jako najlepsza odpowiedz (odzyskasz 25%punktów wydanych na zadanie )
Pozdro ziom

PS
jak masz jakies pytania jeszcze to pisz
2009-11-20T19:12:09+01:00
V = 60 km/h = 16 ⅔ m /s

r - srednica koła
r = 60 cm /2 = 0,3m
obwod kola O = 2πr ≈ 1,884m

Aby wykonac 1 obrot kołem auto musi przejechac droge rowna obwodowi koła
ile zajmie to czasu?
v = s/t
t = s /v
t = 1,884 / 16⅔ = 1,884 * 0,06 = 0,11304 [s]

ile takich obrotow zmiesci sie w 1 min?
tc = 1min = 60s
n = tc /t = 60 / 0,11304 ≈ 530

Koło obróci się ok. 530 razy

2009-11-20T19:58:06+01:00
V=60 km/h prędkość tą zamieniamy cm/min:60 km=6000000cm ,1h=60min
V=6000000km:60min
V=100 000 cm/min
długość okręgu =2πr
2r=60cm
długość okęgu=60*3,14≈188,4 cm ponieważ samochód w ciagu minuty przebywa 100 000cm a koło ma obwód 188,4 należy 100 000:188,4≈530
koło zrobi pełnych obrotów 530