Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:06:22+01:00
Określenie to zawdzięczamy starożytnym Grekom. Lirycznym zwali oni tekst dostosowany swą kompozycją do wtóru liry. Wiemy przecież, że początki literatury grackiej to pieśni – śpiewana poezja. Starożytny sens słowa ‘liryka’ był więc inny niż dziś, szerszy. Można wszak śpiewać przy dźwiękach lity również tekst epicki.
7 3 7
2009-11-20T19:11:42+01:00
Do liryki zaliczamy utwory, których treścią są osobiste uczucia, nastroje i refleksje autora.
Utwory liryczne to po prostu wiersze.
Nazwa "liryka" wywodzi się od nazwy starogreckiego instrumentu muzycznego - liry.
6 4 6
2009-11-20T20:55:49+01:00
Liryka wzieła sie od slowa lira i od śpiewanych i od śpiewanych przy niej pieśni. Oznacza gatunek literacki.Jeden z trzech obok epiki i dramatu podstawowych rodzajów literackich.W centrum utworu lirycznego znajduje się zwykle tzw. podmiot liryczny. Liryka dzieli się także ze względu na temat, treść i ogólny charakter, m.in.: liryka chóralna, monodyczna, religijna, patriotyczna, miłosna, refleksyjno-filozoficzna.
13 4 13