Odpowiedzi

2009-11-20T19:17:19+01:00
Pięta Achillesa
stajnia Augiasza
Jabłko niezgody
koń trojański
pięta Achillesa
nić Artiadny
róg obfitości
ikarowe loty
Koń trojański
puszka Pandory
5 2 5
2009-11-20T19:38:00+01:00
Przykłady słów:
filozofia- phileo-kochać, sophia- mądrość
geografia- geos-ziemia, graphein-pisać
biologia- bio-życie, logos-słowo,nauka
Z mitologii pochodzi wiele związków frazeologicznych:
nić Ariadny, lot Ikara, koszula Dejaniry
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:45:39+01:00
Pięta Achillesa
stajnia Augiasza
Jabłko niezgody
koń trojański
pięta Achillesa
nić Artiadny
róg obfitości
ikarowe loty
Koń trojański
puszka Pandory
filozofia- phileo-kochać, sophia- mądrość
geografia- geos-ziemia, graphein-pisać
biologia- bio-życie, logos-słowo,nauka
Z mitologii pochodzi wiele związków frazeologicznych:
nić Ariadny, lot Ikara, koszula Dejaniry
7 3 7