Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T19:23:03+01:00
Są to bardzo drobne organizmy, które unoszą się w wodzie.Brak planktonu spowodowałby załamanie łańcucha pokarmowego. Plankton składa się z mikroskopijnych glonów, pierwotniaków oraz roślin i zwierząt wielokomórkowych. Zazwyczaj planktonowe organizmy unoszą się w wodzie biernie, ale część potrafi pływać samodzielnie. Obumarłe osobniki opadają na dno będąc podstawą egzystencji wielu gatunków w głębszych partiach.Plankton charakteryzuje znaczna przezroczystość ciała oraz ciężar właściwy zbliżony do ciężaru właściwego wody.
59 4 59
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T19:25:54+01:00
Plankton-pokarm np. dla wielorybow
20 2 20