1.Oblicz masę żelaznej sztabki o długości 20cm,szerokości 10cm i grubości 5cm.Gęstość żelaza odczytaj z tabeli* (*tabela w załączniku)Wynik podaj w kg i g.
______________________________
2.Oblicz masę powietrza w pomieszczeniu,w którym odrabiasz lekcje.(podajcie swoje)
_____________________________
3.Monika zbiera jabłka do skrzynek drewnianych o rozmiarach:40cmx30cmx15cm.Oblicz średnią gęstość jabłek w skrzyni,jeżeli mieści ona średnio 9kg jabłek.(pomiń znajdujące się wniej powietrze)
_____________________________
Potrzebuje prawidłowego rozwiązania,zadanie na ocene błagam ;)

Ćw z podręcznika:"Fizyka 1" Gimnazjum,Roman Grzybowski,zad.1,2,3 s.48

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:16:01+01:00
Zadanie 1
Dane:
a=20cm=0,2m
b=10cm=0,1m
c=5cm=0,05m
d=7800kg/m³

Rozwiązanie:
V=abc=0,2m*0,1m*0,05m=0,001m³
d=m/v ---> m=dv
m=(7800kg/m³)*(0,001m³)=7,8kg=7800g

Odp: Sztabka ma masę równą 7,8kg = 7800g.

Zadanie 2

Twój pokój ma pwenie powierzchnię 25 m kwadratowych, do obliczenia masy powietrza potrzebna jest znajomość objętości.
Zakładam, że Twój pokój ma 3 m wysokości.
Wtedy objętość Twego pokoju wynosi
25*3 m sześciennych
1 m sześcienny powietrza ma masę około 1,3 kg
Oznacza to, że powietrze w Twoim pokoju ma masę około
75 * 1,3 kg = 100 kg

Zadanie 3

Dane:
a=40cm=0,4m
b=30cm=0,3m
c=15cm=0,15m
m=9kg

Rozwiązanie:
d=m/v
d=m/(abc)=9kg/(0,4m*0,3m*0,15m)=500kg/m³

Odp: Średnia gęstość jabłek wynosi 500kg/m³

15 4 15
2009-11-20T19:27:44+01:00
1)Pryjmujemy ze ro to literka d (jak bedziesz pisala w zeszycie to sobie napisz sybol)
v=20cm*10cm*5cm=1000cm³
d=7.9g/cm³
d=m/v
m=d*v
m=1000cm³ * 7.9g/cm³=7900g=7.9kg
Odp m=7.9kg=7900g
2)
Przyjmujemy ze pokój ma ma 10mx10mx10m(dł,szer,grub)
v=10m*10m*10m=1000m³
d=1.29kg/m³
m=d*v
m=1000m³*1.29kg/m³=1290kg
Odp m=1290kg
3)
v=40cm*30cm*15cm=18 000cm³
d=m/v
d=9000g/18 000cm³=1/2 [g/cm³]
odp d=1/2 [g/cm³]
Prosze o uznanie jako najlepsza odpowiedz (odzyskasz 25%punktów wydanych na zadanie )
Pozdro ziom

14 4 14